BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Pages


Wednesday, April 24, 2013

DUGAAN

Assalamualaikum...

    Dah lama tak update. Bukan tak ada cerita yang nak dikongsikan....banyak...sangat banyak. Tapi saya sangat-sangat busy dengan praktikum dan penyelidikan tindakan. Masa sangat pack..sampaikan diri sendiri pun tak terurus. Makan minum tunggang langgang, nak rehat memang tak la..kalau dah mengadap buat proposal penyelidikan tindakan tu, memang rasa susah nak bergerak pergi mana-mana. Begitulah hebatnya penangan proposal tersebut ye tuan-tuan dan puan-puan.. ^^,

   Pasal praktikum pulak, saya dah sampai fasa 3 iaitu fasa terakhir praktikum. Maksudnya saya kena dok kat sekolah selama 3 bulan. Yang pasal praktikum tu lain kali saya akan ceritakan. Moga-moga ada mood nak cerita time tu ^^,

ANAK-ANAK MURID SAYA YANG COMEL ^^,


  Kali ni, saya nak kongsi tentang apa yang berlaku pada diri saya pada hari ini. Hari ni hari Rabu. Allah memberikan dugaan yang bertimpa-timpa ke atas saya. Memang bagi sesetengah orang, apa yang saya alami bukanlah seberat mana. Namun bagi saya yang menghadapinya bersendirian...berseorangan...sangat menguji ketabahan hati saya. Saya bukan nak burukkan sesiapa...saya sedar siapa diri saya ni. Di sini sahaja saya dapat luahkan rasa hati saya ini..saya tidak mempunyai sesiapa yang rapat untuk saya berkongsi kepedihan hati saya. Kepada sesiapa yang mengatakan bahawa cerita saya ni macam budak-budak, terpulang..

  KAWAN. Saya pasti anda semua mempunyai kawan bukan? Semua orang memerlukan kawan lebih-lebih lagi kalau kita berada di tempat  yang jauh dari keluarga. Kawanlah tempat kita bergantung harap, meminta bantuan, teman berhibur, tempat berkongsi suka duka...Seronok kan kalau ada kawan macam tu? Tapi, saya tak pernah rasa macam tu. Seingat saya, kawan sekadar atas nama kawan semata-mata. Macam mana nak explain eh?? hmmmm....(ketuk2 kepala dengan pensel) .... ^^'

PINJAM DARI ENCIK GOOGLE

  Ok macam ni..saya tak tau sama ada apa yang saya alami ni sama dengan anda semua...tapi inilah yang berlaku kat saya... Saya x pernah berkira dalam bab-bab tolong kawan.. saya memang tak reti nak berkira. Kalau ada yang datang minta tolong, saya terus setuju...jarang sangat saya tolak.. Ok...tu time diorg...tengok pulak time sy. Tiba giliran saya susah dan cuba minta bantuan diorg, memang menghampakan. Lama-lama saya pun dah penat dok asyik macam ni. So dah banyak kali saya amik tindakan drastik keluar je sorang-sorang...Sakit hati?? Yes...tapi saya fikir balik.. ini dugaan Allah bagi...ni ujian Allah bagi...so saya tak la rasa sakit hati sangat.

  Hari ni pulak, saya baru dapat tahu yang kitorang kena daftar asrama untuk sesi semester depan. Pihak atasan keluarkan arahan untuk cukupkan dulu 14 orang satu dorm baru dibenarkan daftar.pelik punya peraturan. Time ni, saya boleh nampak sama ada saya ni penting atau tak bagi kawan-kawan saya.. Saya ada time diorg sibuk-sibuk discuss nak cukupkan kuota tu, langsung tak sebut pun nama saya...walaupun bertanya sepatah sama ada saya dah ada bilik ke belum..luluhnya hati saya masa tu hanya Allah yang tau..memang kat luar saya nampak biasa tapi saya menangis dalam hati. Saya tak sangka dipinggirkan sebegini rupa. Time tu saya memang rasa down sangat. Sampaikan saya fikir...apa salah saya kat diorang? Apa yang saya buat tak kena?? Yes..memang bagi sesetengah orang hal ni biasa saja...tapi saya menaggungnya seorang diri..betapa beratnya dugaan yang saya tanggung. Saya ada bertanya kat diorang....dan cara diorang jawab betul-betul buat saya rasa terhina...bukan sekali saya diperlakukan macam ni...tetapi dah betahun-tahun.


PINJAM DARI ENCIK GOOGLE LAGI

  Saya tak tau kat mana saya akan ditempatkan nanti..memandangkan pihak atasan buat peraturan yang menyusahkan macam tu. Kalau lah saya mampu, dah lama saya menyewa kat luar je...OK...tu angan-angan je...Hmm...speechless...tapi saya fikir 1 je...ni dugaan Allah...time macam ni la kita boleh kenal mana 1 kawan, mana 1 sahabat....saya pun dah lama survive sorang diri..secara tak langsung, saya boleh belajar berdikari dan tidak terlalu bergantung kat orang...apa yang saya mampu buat?? Mengadu kat Allah...itulah sebaik-baik tempat untuk mengadu...moga-moga Allah permudahkan urusan saya..moga-moga Allah tunjukkan jalan kepada saya untuk keluar dari masalah ini...Aminn... :'(

  Benarlah kata orang...kawan masa ketawa ramai.. tapi kawan masa menangis...hmmm....(geleng kepala)

  Dah lama idamkan sahabat yang boleh jadi teman saya...pendorong saya...sorang pun dah cukup....Dah banyak dah saya membebel ni...ok lah...selamat malam ye...sama- sama doakan yang terbaik.. :)



WNE: Tak mampu nak fikir apa-apa....menangis sorang-sorang je yang mampu...sunyi sangat-sangat hati ni :'(










0 comments: